ورودی مسجد حکیم
صورت کلی این سردر از وسعت مستطیل مسجد الزهرا احمدآباد مشهد گرفته گردیدهاست. نشانه این مستطیل با دقت به اینکه 4 ضلع داراست و 4 عدد جامعی میباشد، در وسعت مستطیل تورفتگی و خارج آمدگی متعددی وجود دارااست که برای نماد دادن شم عظمت و بزرگی ورودی میباشد. ورودی مسجد حکیم از یک سری صورت ساخته شده میباشد کهاین خویش نمادی از صلابت میباشد. قوس بالای در ورودی القاکننده ی ادب میباشد و نمادی از فرهنگ وتمدن و هنر اسلامی مسجدها میباشد و سازه را در قبال آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نیروهای وارده مقاوم می نماید.
شالوده ذهنی افقی رسم قوس در اینجا تحت عنوان یک خط اساسی کشیده شدهاست که تیزه را از پاکار جـدا نموده است. در نصیب بالای آن چهار باهو (شش ضلعی) جای دارد که نعمت رسانی، بدون نقص بودن دانا طبیعت منجی موعود معاش جاودانی و طلسم فسخ کننده ی دیده آسیب و آدم بدون نقص را میرساند. شکنج های 11 لبریز ایجاده گردیده در قوس بالای ورودی نمادی از فشار و کارایی در جهت آشتی دادن وجوه متباین کارها میباشد. این 11 مالامال که جزئی از انواع کروی میباشند، در واقع به طوری منظم قرار گرفته اند که شم جنبش را میدهند.
گنبد مسجد حکیم
صورت اساسی داخلی گنبد مسجد حکیم از دایره گرفته گردیدهاست و دراین دایره که از تقســم بـنـدی هـای متعـددی تشکیلشده، مـی تـوان مرکزگرایی را شم کرد. با وصل کردن مبنا های دو تقسیم، مثلث ساخت میگردد که ایستایی و توازن را به اکران میگذارد.
در دایره مهم، دایره های دیگری محاط گردیده است که بیانکننده احساس تواضع و خضوع میباشد. هیبت بیرونی گنبد کروی میباشد که در اکثر فضاهای مذهبی توشه معناییش جزئی لاینفک از معماری اسلامی شدهاست.
این گنبد مازه دار میباشد و به طور یک قالب قرار گرفته میباشد. نگاره های به عمل رفته در مسجد حکیم، ستاره هشت لبریز و چلیپا میباشند کهاین توشه خیر به طور مجرد بلکه با همنشینی در کنار هم و در معقلی تحت گنبد به شغل رفت اند. این مشایعت میتواند فردوس، نظم، تعادل و هماهنگی، وحدت ادب و نقطه مقابل تاریکی را به بیننده القا نماید
محراب مسجد حکیم
محراب مسجد حکیم از رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد قوس 5 و 7 گرفته گردیدهاست که نمادی از فرهنگ وتمدن و هنر اسلامی میباشد. در محراب مقرنس بـه کـار رفته میباشد که یکیاز خصوصیت های نقش های هندسی است. محراب مسجد حکیم اصفهان به طور سه ضلعی گشوده میباشد که عددی شخص میباشد. این تزئینات براساس اصول معماری اهل ایران، درپی اصل دوری از بیهودگی و عموم واری است.
هندسه اجزاء محراب بدور یک نقطه مرکـزی صورت گرفتند و نمادی از سیر وحـدت و کثرت مـی باشـند. نقوش حکاکی گردیده در شش ضلعی مکان میگیرند و بر دو دایره که در هر شش ضلعی ترسیم میشوند، هم خوانی میباشند. این دایـره هـا همینطور مسافت در میان دو ستون شش ضلعی ها را تهیه و تنظیم می نمایند.
شش ضلعی های محاط گردیده در دایره نشانه درونگرایی میباشد و عدد شش در تمدن اسلامی تعداد روزها اخلاق و رفتار مجموع فقیه هستی میباشد و علامت فقیه طبیعت میباشد. مثلث هایی شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد که در شش ضلعی بر روی قاعده خویش قرار داراهستند، ایستایی و توازن را به اکران میگذارند.
ورودی مسجد حکیم
صورت کلی این سردر از وسعت مستطیل مسجد الزهرا احمدآباد مشهد گرفته گردیدهاست. نشانه این مستطیل با دقت به اینکه 4 ضلع داراست و 4 عدد جامعی میباشد، در وسعت مستطیل تورفتگی و خارج آمدگی متعددی وجود دارااست که برای نماد دادن شم عظمت و بزرگی ورودی میباشد. ورودی مسجد حکیم از یک سری صورت ساخته شده میباشد کهاین خویش نمادی از صلابت میباشد. قوس بالای در ورودی القاکننده ی ادب میباشد و نمادی از فرهنگ وتمدن و هنر اسلامی مسجدها میباشد و سازه را در قبال آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نیروهای وارده مقاوم می نماید.
شالوده ذهنی افقی رسم قوس در اینجا تحت عنوان یک خط اساسی کشیده شدهاست که تیزه را از پاکار جـدا نموده است. در نصیب بالای آن چهار باهو (شش ضلعی) جای دارد که نعمت رسانی، بدون نقص بودن دانا طبیعت منجی موعود معاش جاودانی و طلسم فسخ کننده ی دیده آسیب و آدم بدون نقص را میرساند. شکنج های 11 لبریز ایجاده گردیده در قوس بالای ورودی نمادی از فشار و کارایی در جهت آشتی دادن وجوه متباین کارها میباشد. این 11 مالامال که جزئی از انواع کروی میباشند، در واقع به طوری منظم قرار گرفته اند که شم جنبش را میدهند.
گنبد مسجد حکیم
صورت اساسی داخلی گنبد مسجد حکیم از دایره گرفته گردیدهاست و دراین دایره که از تقســم بـنـدی هـای متعـددی تشکیلشده، مـی تـوان مرکزگرایی را شم کرد. با وصل کردن مبنا های دو تقسیم، مثلث ساخت میگردد که ایستایی و توازن را به اکران میگذارد.
در دایره مهم، دایره های دیگری محاط گردیده است که بیانکننده احساس تواضع و خضوع میباشد. هیبت بیرونی گنبد کروی میباشد که در اکثر فضاهای مذهبی توشه معناییش جزئی لاینفک از معماری اسلامی شدهاست.
این گنبد مازه دار میباشد و به طور یک قالب قرار گرفته میباشد. نگاره های به عمل رفته در مسجد حکیم، ستاره هشت لبریز و چلیپا میباشند کهاین توشه خیر به طور مجرد بلکه با همنشینی در کنار هم و در معقلی تحت گنبد به شغل رفت اند. این مشایعت میتواند فردوس، نظم، تعادل و هماهنگی، وحدت ادب و نقطه مقابل تاریکی را به بیننده القا نماید
محراب مسجد حکیم
محراب مسجد حکیم از رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد قوس 5 و 7 گرفته گردیدهاست که نمادی از فرهنگ وتمدن و هنر اسلامی میباشد. در محراب مقرنس بـه کـار رفته میباشد که یکیاز خصوصیت های نقش های هندسی است. محراب مسجد حکیم اصفهان به طور سه ضلعی گشوده میباشد که عددی شخص میباشد. این تزئینات براساس اصول معماری اهل ایران، درپی اصل دوری از بیهودگی و عموم واری است.
هندسه اجزاء محراب بدور یک نقطه مرکـزی صورت گرفتند و نمادی از سیر وحـدت و کثرت مـی باشـند. نقوش حکاکی گردیده در شش ضلعی مکان میگیرند و بر دو دایره که در هر شش ضلعی ترسیم میشوند، هم خوانی میباشند. این دایـره هـا همینطور مسافت در میان دو ستون شش ضلعی ها را تهیه و تنظیم می نمایند.
شش ضلعی های محاط گردیده در دایره نشانه درونگرایی میباشد و عدد شش در تمدن اسلامی تعداد روزها اخلاق و رفتار مجموع فقیه هستی میباشد و علامت فقیه طبیعت میباشد. مثلث هایی شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد که در شش ضلعی بر روی قاعده خویش قرار داراهستند، ایستایی و توازن را به اکران میگذارند.